|
Yolun strukturu
Rəhbərlik Cəmiyyətin sədri
Əsgərov Arif Nəriman oğlu
Baş mühəndis
Nəsirov Qurban Hadı oğlu
Cəmiyyətin sədr müavini
Süleymanov Əlirza Məmməd oğlu
Cəmiyyətin sədr müavini
Mehdiyev Mehdi Musa oğlu
Cəmiyyətin sədr müavini
Hüseynov İqbal Əli oğlu
Cəmiyyətin sədr müavini
Hümbətov Xeyrulla İman oğlu
Birliklər
Daşıma proseslərini
idarəetmə
birliyi
Sərnişin
daşıma istehsalat
birliyi
Maddi-texniki
təchizat
birliyi
Fəhlə
təchizatı
birliyi
Lokomotiv istehsalat birliyi
Birliyin rəisi:
Qasımov
Asim Qasım oğlu
Lokomotiv
təsərrüfatı daşıma proseslərində, xüsusi ilə xalq təsərrüfatı yüklərinin və
sərnişin dasımalarında mühüm və həlledici yer tutur.
Gəncə -
Böyük-Kəsik elektroqatarı
Lokomotivlərin və MVHH-nin invertar parkı
500-dən çox ədəd təşkil edir. Bu lokomotivlər yük, manevrə, sərnişin və
şəhərətrafı hərəkətlərin təşkilində xidmət göstərirlər. Bu dövr üçün VL-8
seriyalı elektrovozlar, TEZ, 2M62 seriyalı teplovozlar öz xidmət müddətini
başa çatdırmışlar və 1998-ci ildən heç bir əsaslı təmir keçməmişdilər.
1998-ci ilin aprel ayının 1-i "Lokomotiv" istehsalat birliyi yaradılmiışdır.
Bakı lokomotiv deposunda I
həcmdə, TR-3 elktrovozların və elektroqatarların növbəti, habelə Biləcəri
lokomotiv deposunda TR-3 teplovozların növbəti təmir işləri təşkil
edilmişdir.
Bakı -
Mingəçevir Ekspress qatarının elktovozu
1998-dən 2001-dək 43 elektrovoz, 17
elektroqatar, 34 teplovoz əsaslı və növbəti təmirdən keçmiş, və həmçinin 25
elektrovozun, 14 teplovozun bərpa təmiri keçirilmişdir. 1999-cu ildə Bakı
lokomotiv deposunda elektrohərəkət heyəti və teplovozların elektrik və
köməkçi maşınlarının əsaslı təmiri üçün elktromaşın sexi yaradılmışdır.
Bakı
lokomotiv deposunun təmir sexi
Gələcəkdə çarx sexinin yaradılması nəzərdə
tutulub. Bu, yolda KR-2, KR-1 həcmlərdə tam əsaslı təmir keçirilməsinə imkan
verəcək. Avadanlığın və ehtiyyat hissələrinin lazımi miqdarda olması
inventar parkının əlavə 50 % -nın sağlamlaşdırılmasını təşkil etmək olacaq.
Nəticədə lokomotivlərin xidmət müddətini uzanacaq. Yolun lokomotiv parkının
bərpası və sağlamlaşdırılması üçün böyük investisiya layihələri işləyib
hazırlamaq lazımdır.
Vaqonservis istehsalat birliyi
Birliyin rəisi: Abbasov
Sahib İman oğlu
Fəaliyyətin əsas istiqamətləri:
- yolun inventar parkının və yük
vaqonlarının vaxtında təmiri və texniki xidmətin göstərilməsi;
- boş vaqonların vaxtında yüklənməyə
verilməsi
Birliyin sərəncamında yük vaqonlarının
təmiri üzrə beş ixtisaslaşdırılmış vaqon deposu, universal konteynerlərin
təmiri üzrə bir ixtisaslaşdırılmış vaqon deposu, yuk vaqonlarının əsaslı
təmirini təşkil edən vaqon təmiri zavodu, neftbenzin sisternlərin
yuyulmasını və buxarlanmasını təmin edən bir yuyucu-buxarlayıcı stansiya
var. Hal-hazırda stansiyanın istehsalat gücü sutkada 150 vaqon təşkil edir,
gələcəkdə bu rəqəmi 250-yə catdırmaq nəzərdə tutulub.
Yol
təsərrüfatı istehsalat
birliyi
Birliyin rəisi: Quliyev
Füzuli Xanoğlan oğlu
Yol təsərrüfatı dəmiryol nəqliyyatının vacib sahələrindən
biridir.
Birliyin tərkibində 14 yol distansiyası, 4 körpü və digər
süni qurğuların və torpaq yatağının əsaslı təmiri üzrə ixtisaslaşmış
müəssisələr (KTQ -13, KTD, 74 №-li YİM MMC, 2 №-li DYM), 1 çınqıl zavodu
(Qızılca QZ), 2 yaşıllaşdırma müəssisəsi (10 №-li İDYM, 7 №-li «Yol
yaşıllaşdırma» MMC), maşın və mexanizmlərin təmiri emalatxanası (MMTE)
vardır. Əsas yolların açılmış uzunluğu 2930,4 km, stansiya yollarının
uzunluğu 1266,2 km təşkil edir. Yolların istismar uzunluğu 2100 km-dir.
Avstriya istehsalı olan RM-80 ballast təmizləyən, 09-32 CSM yoldüzəldən
maşınları yolda işləyirlər. Maşınların alındığı 2002-ci ildən 2008-ci ilin 8
ayı daxil olmaqla cəmi RM-80 maşını ilə 340,7 km, 09-32 CSM maşını ilə 993,2
km yolda iş görülmüşdür. Son 5 il və cari ilin 8 ayı ərzində yollarda 102,1
km əsaslı, 282,5 km orta təmir işləri görülmüş, 371 dəst yoldəyişən
qurğuların metal hissələri, 293 dəst yoldəyişənlərin tirləri dəyişdirilmiş,
142,7 km calaqsız relslər yola qoyulmuş, 126 körpüdə əsaslı təmir və bərpa
işləri aparılmış, yollarda tək-tək 214,3 min ədəd şpallar dəyişdirilmişdir.
Yoldüzəldən maşın 09-32
CSM
Yoldüzəldən maşın 09-32
CSM
Elektrik
təchizatı istehsalat
birliyi
İşarəvermə
və
Rabitə
İstehsalat
birliyi
Xidmətlər
Maliyyə xidməti
Xarici
əlaqələr xidməti
Statistika və iqtisadi təhlil xidməti
Tarif və
Nəqliyyat Servis xidməti
Yolun
texniki-istehsalat xidməti
İqtisadiyyat və
əmək xidməti
Təhlükəsizlik xidməti
Həkim-sanitar xidməti
Şöbələr
Xüsusi
şöbə
Yolun
kadrlar
şöbəsi
Hüquq şöbəsi
Yolun
təsərrüfat
şöbəsi
Məktublar və şikayətlər şöbəsi
Sənayə müəssisələri
Dəmir-beton
konstruksiyalar zavodu
Vaqon təmiri
zavodu
Qırmadaş zavodu
Rels qaynaq qatarı
Baş
su
təchizatı və sanitar-texniki qurguları distansiyası
Texniki-inzibatı
binaların
istismarı
müəssisəsi
Dəmir
yolu
nəqliyyat
vasitələrinin
təminatı
müəssisəsi
Yol müəssisələri
Məlumat Hesablama
Mərkəzi
Yolun
elmi-texniki
məlumat
və
təbliğat mərkəzi
Bakı
Uşaq
Dəmir
Yolu
Dəmir
yolunda
dövlət
baytarlıq
nəzarəti
idarəsi
Yol
mətbəəsi
və
"Azərbaycan
dəmiryolçusu"
qəzeti
redaksiyası
Hərbiləşdirilmiş Mühafizə
dəstəsi
İnzibati təsərrüfat şöbəsi
Azərbaycanda
dəmir yolunun tikintisinin başlanması və onun
sonrakı inkişafı neftin çıxarılması və emalı ilə sıx surətdə bağlıdır. Neftin daşınması
uzun illər primitiv karvan üsulları ilə arabalarda yerləşdirilmiş taxta
çəlləklərlə və tuluqlarla yerinə yetirilirdi. Belə üsul baha başa
gəlməsi ilə yanaşı neft işinin inkişaf etdirilməsinə də maneə yaradırdı.
Bunun üçün də neft istehsalçıları böyük gəlirlər əldə edilməsi üçün dəmir
yol xəttlərinin çəkilişinə yüksək maraq göstərməyə başladılar. Beləliklə,
demək olar ki, Bakı nefti və onun sənaye
istehsalı əvvəl Bakıda sonra isə bütün Azərbaycanda rels yolunun
yaranmasına səbəb oldu. 1878-ci
ildə Dövlət fərmanına əsasən Azərbaycanda ilk
dəmir yolunun, uzunluğu 20 km olan Bakı - Suraxanı - Sabunçu
xəttinin çəkilişinə başlanıldı. Tikinti 20
yanvar 1880-ci ildə başa çatdırıldı.
Dünyada ilk dəfə olaraq nefti sisternlərdə daşımağa
başladılar. Bu gün, tarixə Azərbaycanda dəmir
yolunun əsasının qoyulması kimi düşdü. Sonrakı 20 il dəmir yol tikinitisinin
yüksək inkişafı ilə qeyd olunmuşdur. 1883-cü
ildə neftin Qara dəniz limanlarına çatdırılması üçün Bakı - Tiflis -
Batumi, 1890-cı ildə isə Biləcəri - Dərbənd magistral xətləri çəkildi.
1900-cu ildə Dərbənd - Tixoretskaya xəttinin tikintisinin başa çatdırılmasından
sonra Bakı şimal istiqamətində ümumrusiya dəmir yolları şəbəkəsi ilə
birləşdirildi, bu da Bakı neftinin dəmir yolu ilə Rusiyanın mərkəzi və
qərb rayonlarına çatdırılmasına imkan yaratdı.
Müharibədən sonrakı
illərdə, xüsusən də altmış və yetmişinci illərdə SSRİ-nin digər təsərrüfat
sahələrində inkişafın sürətləndirliməsi ilə əlaqədar başqa növ yüklərin
daşınmasının həcmi də artdı. Dəmir yolu ilə yük göndərmənin maksimal həcmi
1987-ci ilə təsadüf edir, bu zaman 44,5 mln. ton yük, o cümlədən 12,9 mln.
ton neft və neft məhsulları daşınmışdır. Neft və neft məhsullarının ən
yüksək daşınma həcmi 1970-ci ildə yerinə yetirilmişdir. 80-ci illərin
sonunda Azərbaycan dəmir yolunda yük dövriyyəsi 43 mlrd. ton-kilometrə
çatmışdır. Hal-hazırda baş
yolların açıq uzunluğu 2932 km-ə, istismar uzunluğu 2117 km-ə bərabərdir,
onlardan 815 km ikixəttli yollardır. Yolun ümumi istismar uzunluğundan
1272 km, yəni 60%-i elektrikləşdirilmiş, 845 km, yəni 40%-i teplovoz
dartısı ilə işləyir. Burada qeyd etmək lazımdır ki, keçmiş Sovet
İttifaqında dəmir yollarının elektrikləşdirilməsi 1926-cı ildə başlamışdır
və ilk dəfə olaraq Azərbaycanda, Bakı - Sabunçu xəttində həyata
keçirilmişdir. Dəmir yolu xətlərinin yarısından
çoxu, yəni 1126 km avtoblokirovka, 479 km mərkəzləşdirlmiş tənzimləmə ilə,
qalanı isə yarımavtomatik blokirovka ilə təchiz edilmişdir. Yolun 176
stansiyası vardır, onlardan ikisi - Biləcəri və Şirvan iri
avtomatlaşdırılmış təpə-çeşidləmə stansiyasıdır. 12 stansiya zəruri maşın
və mexanizmlərlə təchiz edilmiş konteyner meydançalarına, 3 stansiya
(Keşlə, Gəncə və Xırdalan) iri həcmli konteynerlərlə əməliyatlar aparmaq
qabiliyyətinə malikdirlər.
Texniki tərəqqi
HƏRƏKƏTİN TƏHLÜKƏSİZLİYİ VƏ ABUNƏÇİLƏRƏ YÜKSƏK XİDMƏT TƏMİN EDİLİR
Keçmiş İttifaq
parçalandıqdan və ölkəmiz müstəqillik əldə etdikdən sonra
mərkəzləşdirilmiş təchizatın ləğvi istər ölkə iqtisadiyyatının, istərsə də
onun aparıcı sahəsi olan respublika polad magistralının ahəngdar işinin
təmin olunmasına mənfi təsirini göstərmişdir. Bu dəmir yolunun aparıcı
sahələrindən olan İşarəvermə və rabitə təsərrüfatının işində də özünü
büruzə vermişdir. Müstəqilliyin ilk illərində işarəvermə və
rabitə qurğularının köhnəliyi, yeniləri və təmir-bərpa işləri üçün ehtiyat
hissələri və material almaqdan ötrü maliyyə imkanlarının olmaması
vəziyyəti daha da ağırlaşdırırdı. Yol rəhbərliyinin uğurla həyata
keçirdiyi iqtisadi islahatlar nəticəsində işarəvermə və rabitə xidmətinin
bazasında İşarəvermə və rabitə İstehsalat Birliyinin yaradılması və ona
daha çox müstəqillik verilməsi təsərrüfatın dirçəldilməsi yönündə atılmış
əhəmiyyətli addım oldu. Təsərrüfatın tabeçiliyində olan 9
işarəvermə və rabitə distansiyaları 480 km-ə yaxın dispetçer
mərkəzləşməsi, 1137 km. ikiyollu və 663km. biryollu avtobloklama, 448km.
yarımavtomat qurğularına və s. xidmət edəcək yolumuzda qatarların
təhlükəsiz hərəkətini təmin etmək işini uğurla yerinə yetirir. Eyni
zamanda 5700-dək svetofor, avtomat yol keçidləri, vaqon sürətinin
yavaşıdıcıları və s. qurğulara lazımi qulluq göstərilməsi də bu həmin
məqsədə xidmət edir. İstehsalat birliyində Bakı işarəvermə və
rabitə distansiyası kollektivi paytaxtdakı hərəkət müəssisələrinin sabit
işinin təmin olunması yönündə daha böyük işlər görmüşdür. Qala
stansiyasında üçüncü yolun faydalı uzunluğunun artırılması ilə əlaqədar
İMB qurğuları yenidən qurulmuş, EM postunda ştativ quraşdırılmış,
pult-tabloda müvafiq dəyişikliklər edilmişdir. Bakı rabitəçiləri İMB
qurğularını öz güclərinə quraşdırmış, Dübəndi stansiyasında 6 manevr və 4
qəbul-göndərmə yolunda 12 işarə göstəricisi, 12 qatar quraşdırılaraq işə
salınmışdır. Burada həmçinin operativ-texnoloji rabitə şəbəkəsinin
yaradılması üçün park rabitəsi təşkil edilərək 11 danışıq məntəqəsi, 12
səsucaldan quraşdırılmışdır. Biləcəri, Şirvan, Qazıməmməd, Gəncə,
Salyan və başqa distansiyalar da öz xidmət sahələrində illərlə həllini
gözləyən məsələləri həll etməyə müvəffəq olmuşlar. Gəncə, Ağstafa,
Lənkəran, Şəki və Xanabad stansiyalarında rabitə avadanlıqlarının ehtiyat
qida mənbələri ilə təmin etmək məqsədilə dizel-generatorların
quraşdırılması da qatarların təhlükəsiz hərəkətinin təmin olunması yönündə
rabitəçilərin uğurlu addımı kimi dəyərləndirilmişdir. Salyan, Yevlax, Dəvəçi stansiyalarında kilometrlərlə köhnəlmiş rabitə
xətləri dəyişdirilmiş və həmin qovşaqlarda istər müəssisələrə, istərsə də
abunəçilərə rabitə xidməti yaxşılaşdırılmışdır. Bakı-Gəncə və Bakı-Böyük-Kəsik dolayı rabitə kanallarının quraşdırılması
da uğurlu addım kimi qiymətləndirilmişdir. Yol rəhbərliyinin Qədim İpək yolunun
dirçəldilməsi yönündə beynəlxalq nəqliyyat qurumları ilə apardığı
danışıqlar bizim birliyin işinə də müsbət təsirini göstərmişdir. Belə ki,
TRASEKA proqramı çərçivəsində Avropa Yenidənqurma və İnkişaf Bankının
ayırdığı kredit hesabına 2001-ci ildən çəkilişinə başlanan
Bakı-Böyük-Kəsik sahəsində optik fiberli rabitə xəttinin çəkilişi artıq
başa çatmışdır.
|